ALGEMEEN SERVICENUMMER +31 (0) 88 11 13 999

Peter Reijers over Business Class Chauffeursdiensten

Reijers

Zes uur, de chauffeur belt, helpt met mijn bagage, op pad. Om negen uur begint er een sessie die ik mag leiden.

Vandaag wil de directie van detailhandelsketen X begeleid worden, op weg naar meer tevreden klanten, omzet en rendement. Dat is mijn vak, een heel leuk vak. De bijeenkomst is gepland in een vergaderzaal in hotel Y. Onderweg lees ik me nog eens in. Files zijn vermeden als we tegen acht uur het hotel bereiken, prachtig op tijd. De receptionistes kijken belangstellend hoe mijn chauffeur en ik mijn bagage (koffers met mappen en met apparatuur) naar binnen slepen. Ze zijn het afgelopen weekend samen nog aan het doornemen. Ik begrijp dat ze relatieperikelen hebben. Ik krijg daar meer van mee dan me lief is.

Als ik “aan de beurt” ben (‘goedemorgen, zegt u het maar…’) gaat de telefoon. Tegelijkertijd schuift er een hotelmedewerker aan, met een logistiek probleem. Ik mag wachten, en doe dat braaf. Als ik alsnog aan de beurt ben (‘ja?…’) blijkt de lijst met vergaderingen zoek. Die wordt gevonden, en ik blijk te bestaan. Troostrijk. Of ik de zaal al in kan? ‘De vergadering begint toch pas om 9 uur? Ik ga mijn collega wel bellen, die komt er meteen aan, gaat u maar vast naar de zaal.’

Die blijkt op slot te zijn. Na een minuut of wat komt de collega. Die stelt zich voor: ‘hallo, ik ben Priskilla, ik neem de dag met u door.’ Ik zou liever eerst mijn spullen klaarzetten, maar dat kan niet, want Priskilla heeft wel meer te doen. Ik leer dat de lunchbestellingen vóór tien uur op een lijst moeten worden aangekruist en die lijst moet worden ingeleverd bij de receptie. Priskilla weet dat mijn koffiepauze gepland is om half elf, maar ze is niet te verwurmen. Wonderlijk, want wie onaangekondigd komt lunchen, kan stante pede bestellen wat hij wil… Ik ga Priskilla in gedachten Prikpilla noemen.

Dat ik een flip-over had besteld, was haar niet bekend. Dat ik niet weet bij wie ik die had besteld, stelt haar teleur. Ze raakt geïrriteerd als ik voorstel om eerst, en vooral snel, een flip-over te regelen. Als die komt en ik wil dan ook nog meer dan de aanwezige vijf vellen papier blijkt Prisje heel diep te kunnen zuchten. Enfin.

De dag verloopt inhoudelijk zinvol, soms confronterend, maar steeds constructief. De deelnemers gaan aan het eind tevreden naar huis, met een concreet stappenplan en vol vertrouwen. Er wordt een vervolgsessie gepland. Reetsjel, de collega van Priskilla kijkt me verward aan, als ik haar succes wens met de interne organisatie. Ik kan het me voorstellen. Maar het is niet langer mijn probleem, ik kom hier niet meer terug. Er zijn meer dan genoeg niets-aan-de-hand-het-is-maar-een-klant-vergaderlocaties. Mijn chauffeur staat klaar, helpt me als vanzelfsprekend met mijn bagage. Mijn jongbejaarde auto staat glimmend klaar. Vandaag extra glimmend, de chauffeur heeft hem laten wassen, en ook binnen is het allemaal weer spik en span. Gekoeld mineraalwater wacht mij, attent. De locatiefrustratie daalt, de waardering voor echte en constante service stijgt weer. Ik ga mijn chauffeursdienst aanbevelen!

Beoordelingen Business Class Chauffeursdiensten
8,8 van 10
op basis van 43 beoordelingen.